Czym jest Google Ads?

Google Ads to usługa firmy Google polegająca na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie kampanii Google Ads to najlepszy sposób na osiągnięcie wysokich pozycji w Google bez długotrwałego, niepewnego i ryzykownego pozycjonowania.

Dlaczego Google Ads uważam za lepsze od pozycjonowania?

Wyszukiwarka Google nie toleruje agresywnego wpływania na pozycje stron, np. poprzez kupowanie linków czy sztuczne zagęszczanie słów kluczowych w tekstach na stronie. Takie działania mogą być bardzo surowo karane – w najgorszym przypadku strona może zniknąć całkowicie z indeksu Google.

Dobrym pomysłem jest SEO (Search Engine Optimization; będące legalną częścią pozycjonowania), czyli optymalizacja strony pod kątem standardów Google, zaś zdecydowanie najszybszym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji jest skorzystanie z usługi Google Ads.

Na czym polega Google Ads?

Google Ads polega na tym, że link do strony pojawia się w atrakcynych miejscach wyników wyszukiwania po wpisaniu przez internautę określonych fraz, np. pizza Lublin. Frazy ustala reklamodawca, czyli właściciel strony.

Jakie zalety ma usługa Google Ads?

Usługa Google Ads ma bardzo dużo zalet: pobranie opłaty z konta reklamowego następuje dopiero po kliknięciu w link sponsorowany, a nie po samym wyświetleniu reklamy. Reklamę można ograniczyć terytorialnie (tzw. geotargetowanie) oraz rozbudować o przydatne rozszerzenia, np. wyświetlanie numeru telefonu na urządzeniach mobilnych (dotknięcie numeru w celu zainicjowania połączenia jest rozliczane podobnie, jak kliknięcie w link).

Od czego zależy koszt kliknięcia w Google Ads?

CPC (cost per click), czyli średnia stawka za kliknięcie, zależy od branży i wielu innych czynników, m.in. jakości przygotowanych tekstów reklamowych. Miesięczny abonament pobieram właśnie za przygotowanie, prowadzenie i optymalizowanie kampanii.

Jaki jest całkowity koszt Google Ads?

Na fakturze zobaczysz dwie pozycje. Pierwsza pozycja to abonament za prowadzenie kampanii, który wynosi 200 zł netto miesięcznie. Druga pozycja to dowolny budżet reklamowy, który wcześniej ustalimy. Tę kwotę wpłacam firmie Google na specjalne konto reklamowe.

Jak wygląda zawarcie umowy i późniejsza współpraca?

Zawieramy umowę w formie e-mail lub papierowej, zawsze na czas nieokreślony, bez opłat aktywacyjnych, okresów wypowiedzenia i kar umownych. Minimalny czas trwania kampanii to 1 miesiąc kalendarzowy. Większość moich klientów korzysta z Google Ads na stałe. Po zakończeniu miesiąca, na początku kolejnego, rozsyłam raporty ze statystykami oraz faktury, które wystawiam z góry na kolejny miesiąc kalendarzowy.

Dla kogo jest przeznaczona usługa Google Ads?

Z kampanii Google Ads korzystają osoby, firmy i instytucje z różnych branż. Większość moich klientów to małe spółki lub właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, m.in. prawnicy, stomatolodzy, hotelarze, restauratorzy. Z usługi korzystają też szkoły w miesiącach rekrutacji.